مجله فرش

فرش وینتیج چیست؟

فرش وینتیج چیست؟

فرش vintage یا کهنه نما، دسته ای از فرش های مدرن است که به سبک و ظاهر قدیمی تولید می شوند. اما در اصطلاح وینتیج به عناصری گفته می شود که به نوعی عتیقه باشند و قدمت بسیار بالایی داشته باشند. در واقع فرش های وینتیج همان فرش های عادی و نو هستند که با روش هایی، رنگ و قسمتی از تاروپود های خود را از دست می دهند تا در ظاهر، شبیه فرش های آنتیک و قدیمی شوند.

چرا فرش وینتیج بخریم؟

یک اینکه به خاطر نوع رنگبندی و همچنین ظاهر فرش های وینتیج، ست کردن و هماهنگ کردن آن با سایر عناصر دکوراسیون مانند مبلمان و یا پرده آسانتر است.

دوم، علاقه بسیاری از افراد به داشتن اشیا قدیمی و آنتیک باعث می شود که به جای خرید فرش های طرح سنتی ایرانی، به سمت خرید فرش مدرن وینتیج متمایل شوند.

و در آخر اینکه به علت استفاده از رنگ های خنثی و کم رنگ در حین بافت فرش های وینتیج، برای افرادی که به دنبال خلوتی منظر و فضا هستند، خرید فرش وینتیج پیشنهاد می شود.

دوام فرش های وینتیج چقدر است؟

در اصل، دوام تمامی فرش ها بستگی به نوع مواد اولیه مصرفی و نحوه تولید و نگهداری آن دارد. فرش های وینتیج نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بالتبع اگر در تولید فرش وینتیج از نخ آکریلیک استفاده شده باشد، دارای دوام و مقاومت بالاتری نسبت به دیگر نخ های رایج مانند پلی استر و پلی پروپیلن می باشد. اما به همان نسبت، قیمت آن نیز افزایش می یابد.

محل استفاده فرش وینتیج در دکوراسیون

بستگی به سلیقه و دیدگاه مصرف کننده، می توان از فرش وینتیج در اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی، اتاق خواب و اشپزخانه و حتی در دکوراسیون اتاق نوجوان استفاده کرد. همانطور که قبلا بیان شد به علت پایین بودنِ شدت رنگ در فرش های وینتیج، قابلیت هماهنگی بسیار بالایی با دیگر اجزای دکوراسیون و انواع سبک های چیدمان وسایل منزل دارند.

قیمت فرش وینتیج

قیمت فرش وینتیج ارتباط مستقیمی با نوع نخ مصرفی و شانه و تراکم آن دارد. فرش های وینتیج با نخ های پلی استر و پلی پروپیلن و بی سی اف و ویکرون و آکریلیک و … در شانه و تراکم های متفاوتی از ۳۲۰ شانه تا ۱۵۰۰ شانه تولید می شوند. استفاده از نخ های کم دوام تر و ارزان تر و بافت با شانه و تراکم پایین باعث ارزانی فرش تولید شده می شود و بافت با نخ های مقاوم و گران تر و همچنین بافت با دستگاه های جدید و در شانه و تراکم بالا و بالتبع ظرافت بالاتر ، باعث گران تر شدن فرش وینتیج تولید شده می گردد.

انواع طرح های فرش وینتیج

فرش های کهنه نما تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی دارند و در انواع سایزها و ابعاد موردنیاز طراحی و تولید می شوند. فرش کاشان سرا به دنبال درخواست خریداران گرامی، فرش های وینتیج و کهنه نما را به سبد محصولات خود اضافه کرده و خریداران محترم می توانند از بین تنوع رنگی بی نظیر و طرح های متنوع این نوع فرش ها، یکی را به دلخواه برگزینند.

جهت مشاهده طرح های فرش وینتیج به همراه قیمت سایزهای مختلف می توانید در فرش جامین ، اقدام به خرید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *