مجله فرش

پاک کردن انواع لکه از روی فرش ماشینی – پاک کردن لکه فرش

فرش جامین کاشان

نزدیک عید است و حال و هوای اکثر خانه ها را ، خانه تکانی عید فراگرفته است . یکی از مهترین و اصلی ترین مراحل در خانه تکانی ، شستن فرش ماشینی و همچنین تمیز کردن لکه فرش است .به گونه ای که می توان گفت [ شستشوی فرش ، دغدغه خانوم ها در خانه تکانی عید ] است .برای یافتن بهترین راه حل ها در رابطه با از بین لکه از روی فرش ماشینی تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.لکه فرش

چگونه انواع لکه های فرش را تمیز کنیم؟

از چگونگی مقابله با لکه های فرشتان چه می دانید؟ چرا که برخی از روش ها حتی باعث می شوند تا اوضاع بدتر شود ! این تنها چیزی است که برای تمیز کردن فرش و نحوه پاک کردن انواع مختلف لکه ها نیاز دارید.

لکه فرش
به درستی که می توان گفت درباره پاک کردن لکه از فرش هیچ قانون خاصی وجود ندارد . چرا که انواع مختلف لکه و علاوه بر آن نقاط مختلفی که دچار لکه شده اند به روش ها و تکنیک های مختلفی واکنش نشان می دهند ، بنابراین یکی از مهم ترین جنبه های تمیز کردن فرش، تعیین نوع لکه است که با آن سر و کار دارید .

همچنین به خاطر داشته باشید که فرش های مختلف ممکن است به طور متفاوت با محصولات مختلف واکنش نشان دهند. حتما در نظر داشته باشید که پیش از تمیز کردن فرش حتماً فرش را خوب جارو بزنید تا گرد و غبار آن گرفته شود . در این مقاله سعی داریم تا شما را با چند نوع لکه و همچنین نکاتی درباره نحوه برخورد با آن ها آشنا سازیم .

پاک کردن لک انواع نوشیدنی از فرش

لازم است در ابتدا یک پارچه سفید (خالی از طرح و نقش ) را به یک ماده شوینده آغشته نمایید و بعد آن را در چند نوبت و هر بار به مدت چند ثانیه روی لکه ایجاد شده در فرش ماشینی فشار دهید .چند دقیقه صبر کنید . حال با استفاده از یک پارچه ساده و بدون طرح دیگری ، فرش را خشک کنید .

در اقدام بعدی لازم است که پارچه سفید دیگری که خالی از طرح ونقش است را به مقداری سرکه آغشته کنید و برای چند ثانیه آن را روی لکه فشار دهید .کافیست برای چند دقیقه صبر کنید . این مرحله ، یک مرحله مهم است . چرا که می توان گفت ماهیت سرکه ، پاک کنندگی لکه هاست . و اگر لکه پاک نشود ، گرد و خاک را به خود جذب می کند .

حال نوبت آن رسیده که مقداری آب ولرم را روی لکه بریزید . برای حدود یک ساعت منتظر بمانید تا فرش خشک شود . شما همچنین می توانید جهت تسریع در عمل خشک شدن فرش ، یک پارچه سفید و خشک را روی آن قسمت بگذارید.

تا پایان پاک شدن جای لک از روی فرش ماشینی ، تمام این مراحل را تکرار کنید.

فرش کاشان

لکه چربی ، لکه ای سرسخت در فرش

لکه های چربی ، لکه هایی بسیار سرسخت هستند که حالت چسبی هم دارند .از این رو شستشوی فرش که روغن یا چربی روی آن ریخته نیازمند روش های خاصی است .همان طور که میدانید هر چه زمان کمتری از به وجود آمدن لکه گذشته باشد، پاک کردن لکه روغن راحت تر است پس هر وقت لکه ای بر روی قالی به وجود آمد هر چه زودتر آن را پاک کنید. به خصوص لکه های چربی به علت چسبندگی بالایی که دارند راحت تر به فرش می چسبند و ممکن است به جاهای دیگر فرش نیز سرایت کنند.

مراحل پاک کردن لکه چربی از فرش

قبل از انجام هر کاری کافیست یک پارچه یا یک حوله کاغذی را روی لکه روغنی قرار دهید و فشار دهید . حتما در نظر داشته باشید که کاغذ یا حوله را به صورت افقی روی فرش و لکه نکشید . چرا که باعث می شود تا روغن به صورت عمیق تر در فرش نفوذ کند .حالا وقت آن رسیده که از حلال های رنگی که در بازار موجود است استفاده کنید . بعد از اینکه لکه را با حلال پاک کردید خوب است که آن محل را با آب گرم بشویید .

مقداری جوش شیرین یا نشاسته ذرت را روی قسمت های روغنی بریزید. این دو ماده از سری موادی هستند که رطوبت و چربی را به خود جذب می کند و هیچ آسیبی به بافت فرش نمیرسانند .علاوه بر این ، به دلیل ساختار شیمیایی آلی که دارند ، هیچ اثر منفی روی طبیعت و همچنین بدن انسان ندارد.

حال با یک جاروبرقی قوی قسمتهایی که جوش شیرین زدید را جارو بکشید ؛ دقت کنید که ، همه جوش شیرین یا پودر ذرت را خوب از تارو پود فرش خارج کنید.

پاک کردن لکه آدامس از فرش

ابتدا کیسه‌ای پارچه‌ای که آن را از یخ پر کرده اید روی لکه قرار دهید . سپس با یک چاقوی کند آن را بتراشید. در مرحله بعد، پارچه سفید را با مقدار کمی حلال خیس کنید و روی لکه موجود در فرش ماشینی فشار دهید. در پایان ، پارچه دیگری را با آب ولرم خیس کنید و محل مورد نظر را تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *