مجله فرش

کارخانه فرش را به خانه ببرید !

یکی از اختراعات و صنایع دستی خارق العاده بشر، فرش بود. فرش به عنوان یکی از نفیس ترین صنایع دستی و حتی گرانترین آن شناخته می شود که خرید و فروش شده و تجارت میشود. امروزه این میراث گرانبها علاوه بر تولید به صورت دستباف به صورت صنعتی هم در کارخانه فرش تولید می گردد.

بلژیک اولین کشور و معروف ترین کشوری بود که اقدام به تولید فرش ماشینی در جهان کرد. این کار سبب شد که توجه تولیدکنندگان داخلی به این موضوع جلب شود. به همین خاطر اولین کارخانه فرش  در سال های 1350 راه اندازی شد و اقدام به تولید اولین فرش ماشینی در ایران کرد.

البته در ایران این موضوع مدتی به خاطر کیفیت پایین و قیمت بالای فرش های ماشینی جا نیفتاد و به علاوه اینکه برتری نسبت به فرش های دستباف نداشتند، اما با مرور زمان و افزایش بازاریابی و تبلیغات و به علاوه ورود فرش های بلژیکی به کشور، مردم به سمت این فرش ها سوق پیدا کردند و جذب آن شدند. این امر سبب گسترش کارخانه فرش کاشان و سپس دیگر کارخانه ها شد.

دومین شهری که پس از کاشان بلافاصله اقدام به کار در زمینه فرش ماشینی نمود، شهر مشهد بود. کارخانه فرش مشهد با بیش از 40 سال تجربه اقدام به تولید انواع فرش و قالی نمود و سبب شد که فرش ماشینی در ایران به یکی از کالاهای پر مخاطب و مهم تبدیل شود.

البته این نکته را فراموش نکنیم که صنعت فرش ماشینی در ایران مدیون اقدامات ارباب حسن تفضلی پدر صنعت نساجی ایران بود که توانست زمینه ها را برای ورود اولین دستگاه بافنده فرش ماشینی به ایران فراهم کند. صنعت گمشده نساجی در ایران متاسفانه در خاورمیانه پیشتازی می کرد ولی با بی توجهی به این صنعت باعث شد که کشور ترکیه این لقب را از ایران برباید و به قطب نساجی در منطقه تبدیل شود. اکنون بسیاری از انواع نخ هایی که در فرش ایرانی ماشینی استفاده می شود را از ترکیه وارد می کنند.

اما بعد از مقدمه چینی ها برویم سراغ اصل مطلب، ما میخواهیم در این مقاله به موضوع کارخانه مجازی فرش بپردازیم و مزایا و معایبی که دارد و بنابراین لازم بود که شما را در جریان اطلاعاتی درباره تاریخچه کارخانه های فرش قرار دهیم..

درباره کارخانه فرش مجازی

منظور ما از کارخانه فرش مجازی این است که شما می توانید بدون محدودیت مکان و زمان به آن دسترسی داشته باشید و بازدید و خرید خود را به صورت مستقیم انجام دهید. بحث حذف واسطه ها برای اولین بار در کشور آمریکا مطرح شد. برخی از کارشناسان آمریکایی بر این عقیده بودند که می توان محصولات کارخانه را به صورت مستقیم به بازار عرضه کرد و با حذف واسطه ها هزینه ها را برای مشتریان کاهش و سود را برای تولیدکنندگان افزایش داد.

برای همین بیشتر کارخانه های تولید فرش هم سعی کردند با الگو گرفتن از این ایده، واحد های فروش خود را راه اندازی کنند و با حذف واسطه ها محصولات را به صورت مستقیم به مشتریان برسانند. البته هنوز هم خیلی از محصولات و کالا ها به صورت مستقیم به دست مردم نمی رسند و باید از واسطه ها خریداری شوند.

حال از این نکات که بگذریم باید گفت برخی از کارخانه ها برای اینکه بتوانند فروش مستقیم محصولات خود را محقق نمایند، اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی کرده اند. فروشگاه اینترنتی فرش روز یکی از آن فروشگاه ها است که شما را به صورت مجازی به کارخانه قالیبافی برده و شما می توانید تمام محصولات موجود را از فرش جامین کاشان مشاهده بفرمایید.

لازم به ذکر است محصولات موجود در فرش جامین همگی در حال حاضر توسط بافنده های کارخانه های وابسته به فرش روز بافته می شوند و به عرضه بازار می رسند. شما می توانید در هر جا که اینترنت دارید و در هر زمان وارد فروشگاه اینترنتی فرش روز شوید. علاوه بر تصاویری که مربوط به کارخانه برای شما قرار داده شده است، شما می توانید از محصولات فرش جامین هم دیدن فرمایید. مطمئن باشید که قیمت فرش در فرش جامین قیمت درب کارخانه است و نیازی نیست هزینه زیادی را بپردازید.

البته دقت داشته باشید برخی از فروشگاه های آنلاین هستند که ادعا میکنند که با کارخانه فرش در ارتباط هستند، اما شما نباید گول بنر های تبلیغاتی این سایت ها را بخورید، بلکه به آدرس های آن دقت کنید و همچنین به برندی که با استفاده از آن به فروش محصولات خود اقدام می کند.

محصولات فرش جامین عبارتند از :

·         فرش ماشینی 500 شانه

یکی از محصولاتی که کمتر در بازار موجود هستند، اما همچنان طرفدار دارند، فرش های ماشینی 500 شانه هستند. فرش ماشینی 500 شانه در تراکم 1000 و با دستگاه بافنده آلفا شونهر آلمان بافته می شود و در فروشگاه اینترنتی فرش جامین با الیاف صد در صد اکریلیک هیت ست شده در اختیار شما قرار میگیرد. تعداد رنگ به کار رفته در این فرش ها هشت رنگ می باشد و در برخی از آنها از طرح های 700 شانه استفاده شده که می توانید برای مکان های کم رفت و آمد مثل ویلا و یا خانه باغ از آن استفاده نمایید.

·         فرش ماشینی 700 شانه

پرطرفدار ترین فرش در ایران،فرش 700 شانه تراکم 2550 است. فرشی که در زیبایی و تراکم در نوبه خود کم نظیر است و به علاوه قیمت پایین آن سبب شده است که مردم بتوانند راحت تر از این فرش ها بخرند. فرش ماشینی 700 شانه کاشان با استفاده از الیاف صد در صد اکریلیک هیت ست بافته شده است و نمره نخ به کار رفته در آن 18 که کیفیت و ظرافت بالایی دارد، می باشد. این فرش ها از الیاف پنبه و پلی استر هم در نخ تار و پود خود بهره گرفته اند.

·         فرش ماشینی 1000 شانه

یکی از فرش های ظریف و ریز بافت موجود در فرش جامین کاشان، فرش 1000 شانه است که در تراکم 3000 واقعی موجود می باشد. طرح های بی نظیر و متنوع در این فرش ها چشم نواز است و همچنین استفاده از الیاف ترک و برایت در نخ فرش سبب براقیت و جلوه بی نظیر این فرش ها گردیده است.

·         فرش ماشینی 1200 شانه

یکی دیگر از فرش های ماشینی که در چند سال اخیر تولید شده است و طرفدار زیاد دارد، فرش ماشینی 1200 شانه تراکم 3600 می باشد. این فرش با الیاف اکریلیک بافته شده است که دوام تقریبا طولانی تری از نخ های معمولی دارند. استفاده از بهترین دستگاه بافنده و تعداد هشت رنگ واقعی، از ویژگی های فرش 1200 شانه موجود در فرش جامین می باشد.

·         فرش ماشینی 1500 شانه

ظریف ترین فرش موجود در دنیا در حال حاضر که با باریک ترین و ظریف ترین نخ موجود در دنیا بافته می شود، فرش 1500 شانه تراکم 4500 می باشد. این فرش بسیار چشم نواز و با کیفیت است و توانایی رقابت با انواع فرش های دستباف را هم دارد. استفاده از الیاف بی نظیر و همچنین ضمانت های ده ساله اصالت و کیفیت سبب شده است که مشتریان بتوانند به راحتی این محصول گرانبها را برای منزل خود انتخاب کنند.

·         فرش مدرن و فانتزی

فرش مدرن یکی از فرش های شیک و با رنگ بندی خاص است که می توانید در دکوراسیون مدرن و فانتزی خود استفاده کنید. این فرش ها در انواع ابعاد و اشکال در طرح و رنگ متنوع در فرش جامین موجود هستند و شما میتوانید بنا به نیاز خود آن را سفارش دهید. انواع فرش فانتزی عبارتند از فرش های فانتزی شگی، شنل، سه بعدی، کودک و فریز که هر کدام انواع گوناگونی دارند و در فرش جامین موجود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *