مجله فرش

فرش جهیزیه و خرید آنلاین بهترین فرش ماشینی کاشان

از خانه پدری تا یک زندگی مستقل

همه ما از زمانی که چشم باز کردیم در خانه ی پدری مان تمام وسایل راحتی و امنیت خود را حاضر و اماده پیش چشم خود دیده ایم و با راحتی و فراغ بال هرچه بیشتر به زندگی پرداخته ایم . می توان گفت که خانواده در حد توان خود امکانات و شرایط راحتی و پیشرفت را برای ما فراهم کرده بودند.  با وجود تمام این راحتی ها ، داشتن یک خانه و زندگی مستقل یک دغدغه و چالش بزرگ است که در ذهن همه انسان ها وجود دارد .

چرا که داشتن یک خانه که می توانید در آن هر زمان که خواستید استراحت کنید ، بخوابید ، غذا بخورید و … یک راحتی بی نظیر و غیر قابل چشم پوشی است  .

مدل فرش جهیزیه

دکوراسیون فرش در هر منزلی موارد زیادی را شامل می شود که که شخص در طول روز با آن سر و کار دارد و می توان گفت که بر زندگی اس تاثیر می گذارد. مثلا اگر یک نفر عاشق رنگ کرم باشد و از دیگر رنگ ها دوری کند. اگر برای این فرد یک  محیط با دکوراسیونی از رنگ های شاد فراهم نمایید باز هم ان دکور و آن خانه نمی تواند به محلی برای کسب آرامش روح و روان او تبدیل شود . و آرامش ذهنی ندارد و نمیتواند تمرکز کند یا کار کند و حتی وظایف روزمره ی خود را انجام دهد و در اصطلاح کیفیت زندگی آن شخص پایین می آید و همیشه کمبود رنگ کرم را در زندگی خود حس خواهد کرد و از طرفی همیشه کمبود این رنگ کرم را در زندگی و در دکوراسیون خود حس خواهد کرد.

پس حتما در نظر داشته باشید که از مهمترین و اولین ترین نکات برای داشتن یک دکوراسیون زیبا ، انتخاب عناصر دکوراتیو با در نظر گرفتن روحیه خود و اعضای خانوادمان است . و نکته مهم بعدی میزان هزینه ای است که برای این موضوع در نظر میگیریم . یادتان باشد که این موضوع که با کمترین هزینه میتوانید دکوراسیون ساده و زیبایی داشته باشید کاملا صحت دارد .

فرش جهیزیه

به هنگام خرید جهیزیه باید به دو عنصر مهم در دکوراسیون منزل توجه ویژه ای داشته باشید . مبلمان و فرش همان دو عنصر مهم در دکوراسیون منزل هستند که وجود این دو عضو در تمامی منازل به جهت احساس آرامش و راحتی ضروری است. از انجایی که هزینه لازم برای خرید یک دست مبلمان نسبت به هزینه لازم برای خرید فرش بسیار بالاتر است ، ما به شما پیشنهاد می دهیم که خرید مبلمان را در اولویت خود قرار دهید و بعد از آن به دنبال فرش که به عنوان یک عنصر تکمیل کننده شناخته می شود باشید .

حتما در نظر داشته باشید که مبلمانی را انتخاب نمایید که بتوانید به راحتی آن را با دیگر عناصر موجود در کوراسیون منزل ست و ترکیب نمایید . از طرفی خوب است بدانید که از خرید مبلمان هایی با رنگ های خیلی روشن و خیلی گرم دوری نمایید . مثلا در نظر بگیرید که مبلمان خود را تماما زرد خریده باشید . این انتخاب باعث می شود تا زیبایی دیگر موراد به  کار رفته در دکوراسیون منزل زیر سوال برود و یا حتی می توان گفت که انتخاب رنگ برای سایر عناصر بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن می شود .

دکوراسیون منزل

انتخاب فرش جهیزیه عروس

در انتخاب فرش ماشینی حتما توجه تان در ابتدا معطوف به رنگ مبلمان خواهد بود و سپس به  موارد دیگر موجود در محیط . به طور مثال زمانی که مبلمان قرمز و کرم رنگ استفاده می کنیم اگر رنگ غالب مبلمان ، قرمز باشد می توانیم فرش کرم رنگ انتخاب کنیم که از طیف رنگی قرمز نیز برخوردار باشد . علاوه بر رنگ فرش، نوع فرش نیز باید با سبک مبلمان و دکوراسیون منزلمان خوانایی داشته باشد. یعنی اگر مبلمان استیل و سطلنتی انتخاب کردید ، فرش انتخابی تان باید فرشی با نقوش اصیل باشد که فضا را کلاسیک جلوه دهد .

یا اگر از مبلمان های راحتی و بزرگ استفاده می کنید ، داشتن یک فرش با نقوش بسیار زیاد و با شکوه  باعث می شود که از صمیمت و راحتی فضای شما کاسته شود . مرحله ی آخر توجه به ضخامت و ماندگاری فرش است چرا که در ابتدای زندگی با عادت کردن به دکوراسیون منزل خود شاید برای مدتی طولانی قادر به تغییر آن نباشید ، پس باید از دوام و سهولت شست و شوی آن مطمئن باشد و شاید هزینه ی بیشتری صرف کنید بتوانید جنس مرغوب تر و قابل اطمینان تری را تهیه کنید.

اگر قصد خرید مبلمان ندارید …

اگر از آن دسته از تازه عروس هایی هستید که قصد ندارید به هنگام خرید جهیزیه ، مبلمان تهیه کنید لازم است که به این نکات توجه بفرمایید:

حتما در نظر داشته باشید که فرشی که خریداری می کند به هیچ عنوان پرزدهی ندشته باشید . خوب است بدانید که تمامی فرش های کاشان سرا با استفاده از نخ های ۱۰۰% آکریلیک هیت ست شده بافت می شوند که بدون هیچ گونه پرز دهی  می باشند.

بهتر است از خرید فرش هایی که بیشتر رنگ روشن در ان به کار رفته است پرهیز کنید . گاهی قانون شکنی بد نیست! فرش های روشن اگرچه زیبا هستند و خانه را بزرگتر از ابعاد واقعی خود نشان می دهند اما از ان جایی که قرار است تمام فعالیت های روزانه را روی آن ها انجام دهید زودتر کثیف می شوند و این کثیفی توی چشم می زند ؛ فرش های تیره چرک تاب تر هستند و بهتر می توانند دوام بیاورند.

نکته ی مهم  دیگری که هنگام خرید فرش جهیزیه باید به آن توجه داشته باشید جنس الیاف به کار برده شده در فرش است، الیافی که علاوه بر عدم پرزدهی و ضد حساسیت بودن، قابل شست و شو بوده و همچنین در هنگام شستشو از دوام بیشتری برخوردار باشند.خوب است بدانید که از بهترین الیاف موجود که در بافت فرش ماشینی  مورد استفاده قرار می گیرد ، الیاف آکریلیک هیت ست شده است که هم دوام و نرمی بالایی دارد و هم تمیز کردن و شست و شوی آن راحت است. هنگام خرید فرش جهیزیه توجه کنید که فرش نخی هایی نرم و لطیف داشته باشد، هر چه میزان نرمی و لطافت بیشتر باشد نشان می دهد که فرش دوام بهتر و بیشتری دارد . علاوه بر این ها ، به فاصله ی تار و پود فرش از هم نیز توجه کنید . چرا که هر چه فاصله ی نخ ها از هم بیشتر باشد، دوام فرش کمتر شده و گرد و غبار بیشتری را به خود جذب میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *